Welke communicatiemiddelen inzetten?

video-marketing

Hedendaagse communicatiemiddelen

Elk middel heeft zijn eigen bereik. Met massacommunicatie bereik je wel veel mensen, maar is het effect gering. Traditionele media spelen nog steeds een belangrijke rol maar het inzetten van sociale media kan daarop een goede aanvulling zijn. De beste communicatiemiddelen kies je door te onderzoeken welke middelen je doelgroep gebruikt en welke het beste bij jouw organisatie passen.

Wij helpen u met de communicatiemix en communicatiemiddelen

Niet zomaar, maar met een uitgedacht mediaplan met daarin een beschrijving van de doelgroep(en) en de  communicatiemiddelen die nodig zijn om uw marketingcommunicatie doelstellingen te behalen.

Op basis van de gekozen strategie worden uw ideeën verder uitgewerkt. In een plan van aanpak beschrijven wij welke communicatiemiddelen het beste zijn voor uw organisatie.

U wilt meer effect met sociale media?

Met een crossmedia concept zet Working Service verschillende elkaar versterkende middelen in. Dit leidt tot meer conversie. Zo heeft elke doelgroep zijn eigen  communicatiemiddelen. Onze communicatie stemmen we daarop af.

LinkedIn

Bent u al bekend met de zakelijke mogelijkheden van LinkedIn?
LinkedIn wordt steeds meer gebruikt door professionals en door bedrijven die zich via dit netwerk willen profileren. LinkedIn is gemaakt om met andere professionals te linken en om gebruik te maken van elkaars netwerk.

Wij geven u graag advies en ondersteunen u bij het opzetten en doeltreffend gebruiken van uw LinkedIn account!

LinkedIn is als sociaal netwerk geschikt om aanwezig te zijn met een persoonlijk en een zakelijk bedrijfsprofiel. Met een bedrijfsprofiel vergroot u de vindbaarheid van uw bedrijf. Een mooie mogelijkheid om in contact te komen met uw prospects, leads en klanten, maar ook om uw organisatie als expert in het vakgebied te profileren door het uitlichten van uw diensten en producten. Met het inzetten van content marketing laat u aan uw doelgroep zien dat u veel kennis en ervaring binnen uw vakgebied heeft. Onderzoek wijst uit dat potentiële klanten 60% van het besluitvormingsproces al doorlopen voordat ze contact opnemen met hun potentiële leverancier. Door content aan te bieden via uw geoptimaliseerde bedrijvenpagina die voor uw doelgroep relevant en waardevol is, kunt u vele voordelen behalen met een zakelijk LinkedIn account vijf redenen voor een bedrijfsprofiel:

  • het vergroot de vindbaarheid van uw bedrijf
  • mogelijkheid tot promotie van uw diensten en producten
  • plaatsen van vacatures
  • genereren van bezoek naar uw website
  • analyse van uw posts op LinkedIn

Wij hanteren een stappenplan om voor uw bedrijf professionele profielen aan te maken en deze effectief zakelijk in te zetten. Wilt u meer informatie over het maken van een professioneel LinkedIn profiel?

Hoe zet je Twitter zakelijk in?

Past Twitter binnen uw marketingmix? Voor advies en praktische ondersteuning bij de realisatie of optimalisatie van een zakelijk account bieden we u uitkomst. Gedurende één of meer maanden wordt uw account ingericht en verbonden met uw website. Met Twitter Analytics is het zakelijk gezien mogelijk om het aantal views en de interactie (favoriet maken, replies, retweets, volgen en klikken in een tweet) van uw tweets te meten. 

 

Pinterest ontdekken?

Voor uw organisatie is visualisatie met Pinterest wellicht interessant! Kunt u bij de inrichting van een zakelijk account ervaren hulp gebruiken? Met een minimum van 10 verschillende borden verzorgen wij de visuele presentatie van uw bedrijf op het Pinterest kanaal. Ook het verder uitbouwen en het maandelijks beheer is een optie die wij aanbieden.

Voor een eerste indruk van ons account.