Google Analytics

de betekenis en waarde van Google Analytics

Wat is het effect van uw online inspanningen op de conversie van uw website? Met Google Analytics maakt u waardevolle informatie over uw website bezoekers helder. Met Google Analytics leert u uw klanten kennen. Wanneer u een Google Analytics een tracking code aanmaakt,  deze installeert en toevoegt aan uw website krijgt u inzicht in uw Doelgroep, Acquisitie, Gedrag en Conversie van uw doelgroep(en) op uw website.

Enkele vragen die er opkomen:

  1. Uit welk land, provincie of plaats komt uw doelgroep?
  2. Hebben deze bezoekers al vaker uw website bezocht?
  3. Hoe komen deze bezoekers op uw website, via welke kanalen?
  4. Bezocht de bezoeker de site via een tablet of via een smart Phone?
  5. Via welke instappagina kwam een bezoeker binnen?
  6. Welke pagina’s vindt de bezoeker interessant?
  7. Hoe was de navigatie van de bezoeker op uw website en hoe lang is hij of zij op één of meer van uw pagina’s gebleven?
  8. Hoe vaak komt bezoek via een sociale media kanaal binnen en via welk kanaal?
  9. Zijn er links in de website aangeklikt?
  10. Hebben bezoekers gevonden wat ze zochten?

In de video’s op YouTube krijgt u uitleg en een goede indruk van Google Analytics.

 

Gaat u liever zelf aan de slag met Google Analytics?