Waarom is videomarketing populair?

sociale media

Aandacht vasthouden

Bedrijven investeren steeds meer in  videocontent, een mooie aanvulling op tekst en fotografie. Videomarketing werd in 2018 steeds belangrijker om de aandacht van de websitebezoeker vast te houden. Ook in 2020 gaan we meer doen met videomarketing.  

Content

Waarom is videomarketing zo succesvol voor B2B? Videomarketing kun je direct inzetten om je naamsbekendheid en sales te vergroten. Dé manier om direct de waarde van je videocontent te bewijzen en je kritieke prestatie indicatoren (KPI’s) te halen! 

Hoe begin je met videomarketing? Meer informatie ziet u via onze promotievideo’s. Intrigerende verhalen van interessante bedrijven maar ook over onderwerpen waar ondernemers naar op zoek zijn zoals onze eigen upload over Google Analytics en de video over ons spreekuur. 

Cijfers

In 2020 wordt 82% van internetverkeer gegenereerd door video. Het gebruik van Youtube is in Nederland met 11 procent gegroeid naar 2,4 miljoen Nederlanders. Video’s worden 1200% vaker gedeeld dan een bericht dat bestaat uit een afbeelding en tekst.

Iedere dag surfen er meer dan 30 miljoen bezoekers naar dit YouTube. Dit kanaal is na Google de grootste zoekmachine. 

  • 8 miljard videoviews per dag via Facebook
  • 45% van de mensen bekijken meer dan een uur per week Facebook- of YouTube-video’s
  • 1200% van de video’s worden op social media meer gedeeld dan foto en tekst
  • 67% van de online consumenten eerder een aankoop doet na het zien van een productvideo op social media.
  • 85% van de consumenten tussen de 18 en 45 jaar heeft al een keer een product gekocht na het zien van een video.

Onze mogelijkheden zijn divers en inclusief ondertiteling en sound:

  • Bedrijfsfilm
  • Instructie video
  • Online Seminar
  • Interview video

Overtuig u zelf hoe het werkt! Bekijk onze succesvolle video’s op Vimeo of hieronder.