Om er een paar te noemen: ondernemingsdoelstellingen, marketingdoelstellingen en communicatiedoelstellingen. Doelstellingen formuleer je SMART (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden).
Een aantal voorbeelden van een SMART marketingdoelstelling reputatie zijn: Op (datum) is de overall reputatie van DELA binnen de primaire doelgroep ABC gestegen naar 74% ten opzichte van 66% 1 jaar geleden.
Een voorbeeld van vind ik leuks: Op (datum) heeft bedrijf A het aantal vind ik leuks binnen de primaire doelgroep ABC verhoogd van 1.1 miljoen op (datum) naar 1.5 miljoen.
Als laatste een conversie voorbeeld: Op (datum) is binnen de primaire doelgroep ABC voor het merk FLEXA de conversie van de consideration set op (datum) naar de choice set van 50% verhoogd naar 67% (aantal mensen).
Bron: Marketingcommunicatie in 14 stappen, Guy van Liemt & Gert Koot. Zie ook mijn boekrecensie op Managementboek.nl