
Doelgroepen
- Op welke doelgroepen richt uw bedrijf zich?
- Hoe wordt uw doelgroep optimaal bereikt?
- neemt uw organisatie een onderscheidende plaats in?
- Welke online marketingstrategie hanteert uw bedrijf en hoe positioneert u uw merk?
Doelstellingen
Om er een paar te noemen: ondernemingsdoelstellingen, marketingdoelstellingen en communicatiedoelstellingen. Doelstellingen formuleer je SMART (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden).
Een aantal voorbeelden van een SMART marketingdoelstelling reputatie zijn: Op (datum) is de overall reputatie van DELA binnen de primaire doelgroep ABC gestegen naar 74% ten opzichte van 66% 1 jaar geleden.
Een voorbeeld van vind ik leuks: Op (datum) heeft bedrijf A het aantal vind ik leuks binnen de primaire doelgroep ABC verhoogd van 1.1 miljoen op (datum) naar 1.5 miljoen.
Als laatste een conversie voorbeeld: Op (datum) is binnen de primaire doelgroep ABC voor het merk FLEXA de conversie van de consideration set op (datum) naar de choice set van 50% verhoogd naar 67% (aantal mensen).
Bron: Marketingcommunicatie in 14 stappen, Guy van Liemt & Gert Koot. Zie ook mijn boekrecensie op Managementboek.nl

Marketingcommunicatie plan
Een plan van aanpak kan heel uitgebreid zijn maar ook op één A4 beschreven: een mooi voorbeeld is het business canvas model. Wanneer er bij ons een opdracht binnenkomt schrijven we eerst op een A4 ons plan. We gaan uit van een 0-meting en een startpuntanalyse om doelstellingen helder te kunnen formuleren.
Een strategisch marketingcommunicatieplan bestaat onder andere uit: Aanleiding; hoofdvraag; Interne analyse; Externe analyse; Strategische opties formuleren en toetsen; Conclusie; Advies en een Implementatieplan.
Wij willen u dienstbaar zijn met optimale kwaliteit, geleverd en uitgevoerd op een integere manier maar altijd consistent én met uw organisatie als uitgangspunt.
Spreekt u dit aan neem dan contact met ons op.